Дисципліни:
Курсовий проект
На тему:

Розробка базової моделі блузки жіночої та її модифікацій.

Дисципліна: Конструювання виробів
ВНЗ:КНУТД
Формат: Word Doc

Переглядів: 12443 Додано: 2013-09-29




Частина тексту

Зміст курсового проекту

Вступ ст.3

1 Формування вихідних даних до проектування блузок жіночих ст.5

1.1 Опис групи споживачів ст.5

1.2 Аналіз вимог до проектування блузок жіночих ст.10

1.3 Аналіз напряму моди ст.14

1.4 Характеристика групи матеріалів ст.17

Висновки ст.18

2 Розробка базової моделі блузки жіночої ст.19

2.1 Формування базової моделі за вихідними даними ст.20

2.2 Розробка первинного креслення деталей базової конструкції ст.21

2.3 Оцінка якості базової конструкції за первинним кресленням її деталей ст.23

2.4 Розробка первинного креслення деталей базової моделі ст.25

2.5 Виготовлення базової моделі з основного матеріалу ст.26

2.6 Розробка скороченого технічного опису на базову модель ст.30

Висновки ст.31

3 Розробка моделей-модифікацій базової моделі блузки жіночої ст.32

3.1 Розробка ескізів моделей-модифікацій ст.32

3.2 Розробка первинних креслень деталей моделей-модифікацій ст.33

Загальні висновки ст.35

Перелік посилань

Додатки

Аналіз напрямку моди

Мода – це головний пріоритет проектувальників одягу. Вона визначається соціальними і економічними умовами життя. Прагнення людини до нового і оригінального спонукає купувати нові модні вироби, тому моделювання важливе у художньому проектуванні швейних виробів. Головне в моделюванні форми одягу – матеріал, з якого вона виготовляється. Протягом історичного розвитку людина і матеріал мінялись місцями – спочатку матеріал диктував людям форму одягу і способи його створення, потім люди зайняли активну позицію, тобто навчились отримувати матеріали із заданими властивостями [17].

Мода - це дзеркало реальності, яке нас оточує.

Мода - це означає виглядати стильно, гарно та бездоганно.

Мода - це зовнішній вияв внутрішнього "Я".

Мода - це стан душі, який потрібно підтримувати, щоб відчувати себе впевнено в будь-якій ситуації [18].

У сезоні 2010 - 2011 років за напрямком моди стосовно блузки жіночої актуальний прилеглий силует. Вироби малої або великої ступені об’ємності. Панують різноманітні варіанти членувань: вертикальні рельєфи, фігурні рельєфи, кокетки як на пілочках, так і на спинках. Акцентує увагу пояс, що може знаходитись на талії або стегнах. Пояс на талії рекомендують невисоким дівчатам, щоб зорово збільшити зріст. Пояс на стегнах підходить для дівчат доліхоморфної тіло будови. Рукав найчастіше вшивного покрою двошовний або одношовний з манжетами або без них. Довжина рукава до зап’ястя або до ліктя залежно від вподобань споживача. Комір пропонують у вигляді стійки з різним оформленням застібки. Блузки можуть бути на ґудзиках, гачках, кнопках, а також тасьмі-«блискавці». Декоративними елементами є складки, волани, зборка, підрізи. Колірна гамма також різноманітна. Стиль переважно класичний, дифузійний та мілітарі.

Внаслідок дослідження сфери споживачів, випливає висновок, що ці особи слідкують за модою, по можливості ідуть в ногу з модою. Почесне місце серед споживачів займає змішаний стиль. У зв’язку з тим, що вони слідкують за модою, у них великий гардероб з літнім асортиментом. Для блузки вибирають сорочкову тканину, а також надають перевагу таким матеріалам як шифон та атлас [7].

На основі виконаного аналізу напрямку моди формуємо матрицю елементів вибраного виду одягу ( таблиця 1.2).


Таблиця 1.2 – Матриця елементів одягу, які відповідають напрямку моди

Вид одягу

Шифр елементу

Назва елементу

Варіанти елементів

1

2

3

4

Блузка

жіноча

1

Стиль

Класичний, дифузійний, мілітарі

2

Об’ємність форми

Мала, велика

3

Силует

Прилеглий, напівприлеглий, вільний

4

Покрій

Вшивний, реглан, суцільнокрійний

5

Рукав

До зап’ястя, до ліктя, до середини плеча

6

Коміри

Стійка, стояче-відкладний, апаш

7

Оздоблення

складки, рюши, волани, пояс

8

Лінії членування

Рельєфи, кокетки, підрізи ,КДЕ (кокетки, волани).

9

Матеріал

Натуральні з домішками, штучні

10

Рівень довжини

Нижче лінії талії, по лінії стегон, до лінії талії

Виконавши перший розділ, було встановлено групу споживачів, асортимент виробу, визначено тілобудову та психологічний стан споживача. Блузка розроблена на розмір 164-84-88. Висунуто всі вимоги, які висуваються до виробу – це функціональні, естетичні показники, гігієнічність, комфортність, зручність при рухах. Блузка розроблена на молодшу вікову групу. Тому для цього віку є досить актуальною мала об’ємність форми та прилеглий силует одягу.

Висновки

Отже, для розробки було обрано блузку жіночу повсякденного призначення для жінок молодшої вікової групи (18 – 29 років), які швидко адаптуються до моди, проживають у місті, за психологічним типом особистості холерики, віддають перевагу одягу з естетичними та ергономічними властивостями в рівній мірі, за типом пропорцій тіла рівноважній та верхній, доліхоморфний, за типом базової фігури згідно [7] розміром 164-84-88 см, яка навчається або працює. Рівень забезпеченості – середній. Колірний тип весна. Блузка малої ступені об’ємності, прилеглого силуету, довжиною до лінії стегон. Блузка вшивного покрою, з вертикальними лініями членування по спинці та пілочці (рельєфи), з кокетками та поясом по лінії талії. Найкраще для блузки повсякденного призначення підходять бавовняні тканини з невеликими домішками синтетичних та штучних волокон.

2. Розробка базової моделі блузки жіночої

У сучасному процесі розробки нових моделей одягу застосовують так званий метод типового проектування одягу, який затвердився у промисловості з 60-х років ХХ ст. [14]. Застосування даного методу базується на попередній типізації конструкцій та їхніх елементів. Сутність методу типового проектування полягає в тому, що для розробки нових моделей використовують базові конструкції, типові конструкції та базові моделі, які стосовно нових моделей є вихідними конструкціями.

Базова конструкція (БК) – це раціональна конструкція основних деталей певного виду одягу, силуету, покрою рукава, яка розробляється з урахуванням оптимальних прибавок на вільне облягання, відображає типове розташування основних формотворних елементів (швів, виточок, місць посадки), узгоджених з напрямком моди [13]. Базові конструкції розробляють спеціально з метою багаторазового використання. Вони виділяються як типові конструкції в межах актуального напрямку моди за морфологічними ознаками.

Сукупність базових конструкцій розробляється на типові фігури, для кожного виду одягу з урахуванням актуальних силуетів, покроїв рукава, окремо для чоловічого і жіночого одягу, а також одягу для хлопчиків та дівчаток, нарізно для кожної повнотної групи, з урахуванням виду матеріалу, тобто окремо для тканин, трикотажу, шкіри та хутра [14].

Типова конструкція (ТК) – це найхарактерніша конструкція, яка спеціально не створюється, а з’являється в результаті практики.

Базова модель (БМ) – це модель, яка покладена в основу розробки інших моделей. При цьому багаторазово можуть використовуватися не лише основні деталі, а й конструктивно-декоративні елементи такі як комір, кишеня, клапан тощо [13].

2.1. Формування базової моделі блузки за вихідними даними

Запропоноване ескізне зображення базової моделі (БМ) блузки жіночої, яка сформована поєднанням актуальних за напрямком моди ознак: об’ємність форми, силует, довжина, покрій, конструктивно-декоративні елементи (додаток А, рисунок А.1). Базова модель розроблена з застосуванням прийомів конструктивного моделювання першого та другого видів.

Опис зовнішнього вигляду базової моделі

Блузка з бавовняної тканини повсякденного призначення для жінок молодшої вікової групи. Прилеглого силуету, довжиною до лінії стегон з рукавами до ліктя.

Пілочка з вертикальним рельєфом з лінії плеча, кокеткою біля плечового шва, з відрізною талією. По середині нижньої частини пілочки закладена зустрічна складка.

Спинка з середнім швом, вертикальними рельєфами з лінії плеча, кокеткою біля плечового шва, з відрізною талією. На рівні середнього шва на нижній частині спинки закладена зустрічна складка.

Застібка на п’ять прорізних петель та п’ять гудзикків.

Рукав одношовний до ліктя. Низ рукава оформлений декоративною манжетою.

Комір стійка.

Рекомендовані розміри:

(158-176)-(84-104)-(88-108).

2.2. Розробка первинного креслення деталей базової конструкції блузки жіночої

Конструкцією швейного виробу називається його побудова, надана у вигляді креслення або комплекту деталей в їх взаєморозміщенні та взаємозв’язком, з вказаними розмірами та методами виготовлення [11].

Для створення нової моделі одягу використовується побудова первинного креслення на основі базової конструкції плечового виробу, який виконується в два етапи:

1) побудова креслень базової конструкції деталей;

2) розробка модельних особливостей на цій основі, тому що, все це має великий вплив на якість посадки та естетичне сприйняття одягу на конкретній фігурі.

В основу побудови креслення основи деталей повинно включати всі розмірні ознаки типової фігури. Розмірні ознаки фігури представлені обхватами, повздовжніми, поперечними та проекційними вимірами та діаметрами [7].

Для побудови базової конструкції блузки жіночої розміру 164-84-88 використовувались методика автори якої Мюллер та син [19].

За цією методикою найбільш відповідні креслення, які близькі до індивідуальних фігур.

Креслення базової конструкції блузки жіночої у масштабі 1:1 (Додаток Б.1)

Типова конструкція блузки жіночої являє собою блузку напівприлеглого силуету, яка складається з трьох деталей: спинки, переду та рукава. При цьому конструктивними (формотворними) лініями блузки є плечові, бокові, пройми, окату, передня та ліктьова лінії рукава. Формотворними елементами деталі спинки є плечова і талієва виточки, переду – нагрудна і талієва виточки, рукава –посадка по окату рукава.

Розмірні ознаки фігури та прибавки на середнє облягання зумовлюють визначення лінійних вимірів блузки у готовому вигляді.

2.5. Виготовлення базової моделі блузки жіночої з основного матеріалу

Послідовність виготовлення виробу можна умовно поділити на наступні стадії: підготовка виробу до примірки; проведення примірки та уточнення деталей виробу; обробка та монтаж деталей виробу; остаточна обробка та здача готового виробу заказнику.

Підготовка виробу до примірки проводиться в такій послідовності: перевірка крою та ознайомлення з моделлю; прокладання копіювальних стібків на деталях виробу по лініям швів та конструктивним лініям; зметування нагрудних виточок, швів, складок на пілочках, спинці та рукавах; зметування виточок, швів, складок, які не змінюються при примірці; ВТО деталей, які створюють форму виробу та її окремих елементів.

Основними етапами примірки виробу є: уточнення його посадки на фігурі; уточнення форми та пропорцій виробу з урахуванням індивідуальних особливостей фігури; уточнення форми, розмірів і положення декоративних деталей виробу; виявлення технологічних дефектів виробу.

Примірку та уточнення жіночих виробів виконують по правій стороні, чоловічих – по лівій.

Якщо виріб має правильну посадку на фігурі, лінії середини пілочок, спинки та бокових швів мають вертикальне положення. При цьому не повинно бути ніяких заломів та перекосів. Нитки основи та утка на деталях повинні зберігати напрямок, який заданий моделлю. під час примірки перш за все уточнюють передньо-задній та боковий баланс виробу, форму та довжину рукава. У випадку неточності балансу потрібне уточнення плечових швів та положення вищої точки плечового шва та горловини [16].

Неправильна посадка виробу на фігурі заклечається в невірному роз положенні бортів пілочки, в завуженні або розширенні пілочок та спинки в плечовій частині, в області пройми, талії, стегон та низу.

Булавки при наколюванні розташовують поперек плечового шва. У виробах, які прилягають до фігури, перевіряють чи відповідає лінія талії фігури лінії талі виробу.

Проведення першої примірки. Зметаний макет надягають на фігуру, якщо передбачені моделлю накладають плечові накладки, суміщають лінії середини переду, правої та лівої пілочки, сколюють, фіксуючи лінію грудей, талії та стегон. Надягнутий на фігурі виріб звіряють із задумом, перевіряють відповідність форми та силуету, співвідношення окремих частин, посадку на фігурі, розташування швів, виточок, уточнюють розхил виточок. Якщо виріб має дефекти, то їх усувають за допомогою булавок, мила, крейди. Визначають місце розташування дрібних деталей.

Підготовка виробу до другої примірки. По уточнених лекалах деталі перекроюють. По нових лініях прокладають копіювальний шов і розрізають, виріб зметують. Якщо виріб з коміром, то він має бути вметаним на другу примірку. Мають бути заготовлені дрібні деталі для уточнення їх розмірів та місце розташування. Можуть бути вже прострочені шви, в яких автори впевнені.

Проведення другої примірки: аналогічна першій, але мають бути зібрані всі деталі та розміщення положення ґудзиків. Якщо у виріб вносяться зміни, то все повторюється, як після першої примірки.

У макеті блузки було виправлено такі дефекти. Збільшено ширину горловини та ширину плеча у зв’язку з невідповідністю типової розмірної ознаки до моєї фігури. А також зменшено кут нахилу плеча (табл.. 2.5.1)

В кінцевому результаті обрана блузка відповідає ескізу, утримує всі деталі, стандартні припуски на шви на підгин.

Остаточне креслення моделі, виконане на первинному кресленні з відміченими лініями внесених змін за результатами роботи над моделлю [11].

Висновки

При розробці моделей одягу було застосовано метод типового проектування. Метод базується на типізації попередньої конструкції та їх елементів. Суть методу полягає в тому, що для розробки нових моделей використовують базові конструкції, базові моделі, які з новими моделями одягу являються вихідними конструкціями.

В цьому розділі було створено базову модель за вихідними даними та відповідно до обраного виду одягу, розроблено первинні креслення деталей базової конструкції за обраною методикою. А також було виконано моделювання I та II виду, що дало змогу розробити базову модель святкової блузки жіночої, а також і проведення оцінки аналізу базової конструкції БМ – вихідна конструкція для моделей-модифікацій.

3. Розробка моделей-модифікацій базової моделі блузки жіночої

При типовому проектуванні одягу в процесі розробки нових моделей до деталей вихідних конструкцій (ВК) застосовують три типи перетворень:

- без зміни силуетної форми ВК;

- зі зміною силуетної форми ВК;

- перетворення базової конструкції з вшивними рукавами у базові конструкції похідних покроїв (реглану, суцільно кроєного та їх модифікацій тощо).

Отримання базових конструкцій похідних покроїв здійснюється двома способами: розрахунково-графічним або способом шаблонів.

До перетворень, що не змінюють силуетної форми ВК, відносяться прийоми конструктивного моделювання першого виду:

- просте переведення виточки;

- додаткові членування деталі;

- переведення виточки у лінію членування, що проходить через вершину виточки;

- переведення виточки у лінію членування, що не проходить через вершину виточки;

- переведення виточки у складки;

- переведення виточки у зборку;

- проектування склади по лінії симетрії деталі;

- зміна форми ліній країв деталей (коміра, кишені, лінії низу тощо).

До перетворень, що змінюють силуетну форму ВК, відносяться прийоми конструктивного моделювання другого виду:

- паралельне розширення (звуження) деталі;

- конічне розширення (звуження) деталі.

Застосування перелічених прийомів конструктивного моделювання до деталей вихідних конструкцій дає можливість отримання нових моделей складних форм, у тому числі з драпіруванням. Конструкція нової моделі, розробленої із застосуванням прийомів конструктивного моделювання, має забезпечувати якісну посадку виробу на фігурі людини. Такий результат досягається дотриманням основних принципів конструктивного моделювання:

- використання перевіреної якісної вихідної конструкції;

- збереження монтажних зв’язків між суміжними деталями (монтажних позначок) по змінених і нових лініях членування;

- збереження або обґрунтована зміна балансової характеристики конструкції.

Для даної блузки було застосовано перетворення без зміни силуетної форми базової конструкції, моделювання першого та другого виду. А саме додаткові членування деталі, переведення виточки у лінію членування, що проходить через вершину виточки, переведення виточки у складки, проектування склади по лінії симетрії деталі та паралельне розширення.

Загальні висновки

Результатом даного курсового проекту стала розробка п’яти моделей-модифікацій на основі базової конструкції та з врахуванням сучасного напрямку моди. У процесі моделювання було використано прийоми конструктивного моделювання першого і другого видів.

Серед маеріалів для виготовлення блузок перевага надалась тканинам бавовняного асортименту. Саме ця тканина завдяки своїм властивостям створює відчуття легкості, витонченості. У кольоровій гаммі перевага надалась яскравим кольорам.

Оскільки базова конструкція розроблялась на конкретний розмір 164-84-88, при побудові були враховані усі особливості даного типу фігури, а по завершенню – детально перевірені усі спряження і балансові характеристики, виготовлено макет на БК, проаналізовано та усунуто дефекти. З п’яти представлених моделей було обрано одну, виконано на неї макет та проаналізовано її посадку на фігурі.

Отже, можна заробити висновок, що проаналізувавши жіночу фігуру даного розміру, обравши відповідно найбільш вдалу методику до побудови базової конструкції, ознайомившись з напрямками моди, застосувавши відповідні прийоми конструктивного моделювання з врахуванням властивостей матеріалів, що були обрані, дотримуючись технології виготовлення, було створено блузку жіночу повсякденну, яка відповідає усім вимогам якості та потребам даного типу споживача

Технічний опис блузки жіночої № 1


Виріб блузка жіноча з бавовняної тканини для жінок молодшої вікової групи.
Сезон – весна, літо.
НТД ОСТ 17.551-75 «Изделия швейные высшего качества.
Общие технические условия».
Зразок моделі розроблений - ЗАТ «KOLIBIM»
Протокол №1 від 18.05.2011 р.

За основу при розробці прийняті розмірні ознаки базової типової фігури 164-84-88

Модель рекомендована для випуску у масовому виробництві у розмірах:
Зріст 158-170
Обхват грудей 84-92
Обхват стегон 88-96
Повнотна група перша

Найменування підприємства виробника - ЗАТ «KOLIBIM»
Автори моделі:
Художник Храповецька А.О.
Конструктор Храповецька А.О.
Технолог Храповецька А.О.

Блузка з бавовняної тканини повсякденного призначення для жінок молодшої вікової групи. Прилеглого силуету, довжиною до лінії стегон з рукавами до ліктя.

Пілочка з вертикальним рельєфом з лінії плеча, кокеткою біля плечового шва, з відрізною талією. По середині нижньої частини пілочки закладена зустрічна складка.

Спинка з середнім швом, вертикальними рельєфами з лінії плеча, кокеткою біля плечового шва, з відрізною талією. На рівні середнього шва на нижній частині спинки закладена зустрічна складка.

Застібка на п’ять прорізних петель та п’ять гудзикків.

Рукав одношовний до ліктя. Низ рукава оформлений декоративною манжетою.

Комір стійка.

Рекомендовані розміри: (158-176)-(84-104)-(88-108).